گاوصندوق‌های ضد آب

ممکن است نام گاوصندوق‌های ضد آب را شنیده باشید ولی در ذهن خود به سوالاتی در مورد اینکه این وسیله برای چه کارهایی و چه افرادی مناسب است؟ یا از کجا می‌توان متوجه شد که ضد آب است یا خیر؟ و سوالاتی از این قبیل روبه رو شوید. اگر به مرکز فروش گاوصندوق در اصفهان و یا فروشگاهی که این اقلام را می‌فروشند مراجعه کنید می‌بینید که بیشتر فروشندگان بیشتر بر روی امنیت این محصول تاکید می‌کنند تا سایر فاکتورهای مانند نسوز، ضد آب و غیره را می‌پردازنند.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور برای خرید گاوصندوق خوب میزان امنیت گاوصندوق است، اما در کنار آن باید بر اساس کاربرد و نیازی که وجود دارد سایر فاکتورهای دیگر را نیز مد نظر قرار گیرد. یکی از این ویژگی‌ها با توجه به شرایط و منطقه‌ای که افراد در آن زندگی و مناطق جغرافیایی ممکن است خطراتی از قبیل سیل و آتش سوزی رخ دهد افراد می‌توانند با خرید یک گاوصندوقی که می‌تواند در برابر تمامی‌ حوادث مقاوم و بادوام باشد خریداری کنند.

خصوصیات یک گاوصندوق ضد آب چیست؟

همانطور که از نامش مشخص است گاوصندوق‌های ضد آب در برابر هرگونه نفوذ آب به داخل آن جلوگیری می‌کند. گاوصندوق‌های ضد آب علاوه بر قالب محصول به سیستم رمزنگاری در برابر نفوذ آب و اتصالات آن نیاز دارد که به صورتی طراحی شود که مشکلاتی برای وسایل و اشیاء شما در داخل گاوصندوق به وجود نیاورد.

تفاوت waterproof و water resistant در گاوصندوق

گاوصندوق‌های ضد آب به دو صورت در بازار موجود هستند تفاوت waterproof و water resistant که این دو در سایر محصولات دیگر مانند گوشی‌های همراه نیز صدق می‌کند اگر بخواهیم این دو را از هم تمیز کنیم باید بگویم که گوش‌ها و یا گاوصندوق‌هایی که می‌توانند تا مدت‌ها داخل آب شناور و معلق بمانند بدون اینکه یک قطره‌ای از آب به داخل آن‌ها نفوذ پیدا نکنند و مشکلی در عملکرد آن‌ها ایجاد شود، دارای ویژگی waterproof هستند. اما یک نوع دیگر گاوصندوق‌ها هستند که دارای ویژگی water resistant می‌باشند به این نوع محصولات نیز می‌گویند ضد آب، اما هیچ تضمینی نمی‌کنند که بتوانند در برابر نفوذ آب در عمق‌های زیاد بتواند دوام بیاورد و احتمال نفوذ آب به داخل آن وجود دارد.

خصوصیات یک گاوصندوق ضد آب چیست؟

روش‌های شناسایی گاوصندوق واترپروف

این نوع ویژگی نیز مانند سایر ویژگی‌هایی گاوصندوق نیز باید با استفاده از استانداردهای معتبر و مطمئن سنجیده شود. یکی از این استانداردها برای تست کردن گاوصندوق‌های ضد آب، استاندارد ETL آمریکا است. در این تست در مدت زمان معین مانند 72 ساعت در عمق مشخص از یک مخزن پر از آب قرار می‌گیرد تا میزان مقاومت و نفوذپذیری آن مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. این نوع استاندارد نیز مانند سایر استانداردها و خصوصیات گاوصندق در بخش مشخصات در داخل بر روی درب برچسب زده می‌شود شما از این طریق می‌توانید متوجه شوید مطابق با این نوع استاندارد مقاومت آن در برابر نفوذ آب به چه صورت بوده است.

آیا هر محصول نسوز عمدتا ضد آب است؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که گاوصندوق‌های نسوز، ضد آب هم هستند، اما باید گفت که الزوماً این طور نیست. نسوز بودن یک فاکتور کاملاً جدا از ضد آب است. ویژگی‌هایی که نسوز بودن گاوصندوق را مشخص می‌کنند با ویژگی‌هایی که ضد آب بودن آن را تعیین می‌کند کاملاً متفاوت است.

گاوصندوق واترپروف برای چه افرادی مناسب است؟

ضد آب بودن گاوصندوق‌ها با توجه به موقعیت و شرایط جوی محل سکونت افراد بستگی دارد. معمولا این دست از وسایل برای مناطق سیل خیز بسیار مناسب است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خوب برای خرید گاوصندوق ضد آب بودن آن است. اگر شما نیز در یک مجتمعی زندگی می‌کنید که به طور مرتب شاهد آب گرفتگی یا ترکیدن لوله هستید بهتر است هنگام خرید گاوصندوق حتما این فاکتور را مد نظر قرار دهید.

مسئله بعدی که وجود دارد نوع کسب و کار و حرفه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید. برای اینکه بتوانید بهتر متوجه شوید مثالی میزنم اگر شما یک صرافی داشته باشید به دلیل داشتن پول، اسناد و مدارک که تماما کاغذ هستند بهتر است در زمان خرید حتما فاکتور ضد آب را مورد توجه قرار دهید تا در هنگام سیل یا حادثه‌ی دیگری مانند آب گرفتگی وسایل شما را تهدید نکند.

شاخص‌های مهم در ضد آب بودن گاوصندوق

شاخص‌های مهم در ضد آب بودن گاوصندوق

برای مشخص کردن معیارهای ضد آب بودن گاوصندوق که در آن ضخامت فولاد خیلی مدنظر نیست و مولفه‌ای که بیشتر موجب ضد آب بودن آن می‌شود، جنس و نوع آلیاژ فولاد است. همچنین مهر و موم شدن کلیه درزهای گاوصندوق و مقاومت سیستم قفل است. معمولا قفل‌هایی که در گاوصندوق‌های ضد آب به کار می‌رود اعم از مکانیکی و دیجیتال در معرض آب و رطوبت بسیار مقاوم است.

قیمت گاوصندوق ضد آب

همانطور که کاملاً مشخص است هر چه ویژگی‌ها و خصوصیات گاوصندوق‌ها از امنیت بیشتری برخوردار باشد بالطبع آن از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

خرید گاوصندوق ضد آب

برای انتخاب و تهیه مدل‌های گاوصندوق‌های ضد آب بهترین کار خرید از فروشگاه‌های معروف و حرفه‌ای در سطح کشور است و همچنین  می‌توانید از سایت‌های معتبر فروشگاهی به صورت آنلاین خرید کنید در این فروشگاه‌ها  می‌توانید با تمامی ‌ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها نیز کاملاً آشنا شوید و در صورت نیاز نیز می‌توانید به واحد پشتیبانی تماس بگیرد تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند تا یک خرید خوب داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *