گاوصندوق‌‌ های دیواری

همانطور که در مطلب قبلی اشاره کردیم که گاوصندوق‌‌ های دیواری نمونه‌ای از گاوصندوق‌های مخفی یا پنهان هستند در ادامه قصد داریم که شما را با این نمونه از گاوصندوق‌ها بیشتر آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

در طراحی دکوراسیون و معماری امروزه از گاوصندوق‌‌ های دیواری استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های مهمی که گاوصندوق‌‌ های دیواری دارند این است که فضایی از شما اشغال نمی‌کنند و برای دفتر کار یا منزل که مساحت کمی دارد بسیار مناسب هستند. معمولا در گاوصندوق‌های دیواری اقلامی مانند طلا و جواهرات، پول، اسناد و مدارک مهم مانند سند زمین و دارایی‌ها، شناسنامه، پاسپورت و غیره نگهداری می‌شود.

ویژگی‌های منحصر به فرد گاوصندوق‌های دیواری

1. یکی از بزرگ‌ترین و البته مهم‌ترین مزیت گاوصندوق‌های دیواری مخفی بودن آن‌ها است به این معنا یک این نوع گاوصندوق‌ها در معرض دید همه‌ی افراد نیستند و به سهولت می‌توان آن داخل دیوار طراحی کرد و پشت آینه، قاب عکس و یا حتی داخل کمد دیواری به راحتی پنهان کرد.

2. تولیدکنندگان این نوع محصولات بیشتر بر روی هوش سارقان تمرکز می‌کنند.

3. این نوع از سیستم‌های امنیتی در ابعاد معینی به صورت کم عمق و عمق زیاد طراحی می‌شوند تا بتوانند به راحتی داخل دیوار نصب شوند. با این حال اطلاعات تخصصی در مورد این محصول را از کارشناسان فروش گاوصندوق در اصفهان و دیگر شهرها به دست آوردید.

4. ساخت بدنه گاوصندوق‌های دیواری از فولاد نازک است که این مسئله یکی از معایب آن به حساب می‌آید چرا که در برابر آتش سوزی و ضربه هنگام جابجایی یا سرقت مقاومت و استحکام کمی دارد.

5. از دیگر معایب گاوصندوق‌های دیواری داشتن محدودیت سایز است که عمدتا این نوع محصولات با عمق کم تولید می‌شوند به همین دلیل امکان دارد که شما با محدودیت فضا مواجه شوید.

نکات مهم در هنگام خرید گاوصندوق دیواری

مشتریان گاوصندوق دیواری

این نوع محصولات نیز مانند سایر گاوصندوق‌های موجود در بازار است که طرفداران مخصوص خود را نیز دارد. بیشتر افرادی از این نوع گاوصندوق‌ها استفاده می‌کنند که بخواهند اشیاء و لوازمی مانند طلا و جواهرات، پول و اسناد و مدارک شخصی خود را داخل آن نگهداری و محافظت کنند.

نکته‌ی مهم

در صورتی که مستاجر هستید و یا قصد جابجایی از مکانی به مکان دیگر را دارید و برای محافظت از وسایل و اشیای قیمتی خود به دنبال گاوصندوق مناسب هستید به شما توصیه می‌کنم به هیچ وجه از گاوصندوق‌های دیواری استفاده نکنید زیرا باعث به وجود آمدن دردسر‌های زیادی برای شما می‌شود مشکلاتی مانند جابجایی گاوصندوق، پیدا کردن مکانی مناسب برای مخفی کردن آن داخل دیوار با توجه به نوع سایز و اندازه مناسب در محل تازه می‌تواند شما را نگران کند.

نکات مهم در هنگام خرید گاوصندوق دیواری

زمانی که تصمیم نهایی برای خرید گاوصندوق برای منزل یا محل کار خود گرفتید باید تمامی فاکتور‌های اساسی و مهمی که یک گاوصندوق مناسب داشته باشد را در نظر بگیرید مانند نسوز بودن، ضد آب بودن و غیره این مسئله برای تمامی گاوصندوق‌ها صدق می‌کند. اما برای اینکه از این فاکتور‌ها اطمینان پیدا کنید لازم است که آن‌ها را با استانداردهایی که وجود دارند مطابقت قرار دهید مثلا در مورد نسوز بودن گاوصندوق باید تاییدیه آن بر روی درب داخل گاوصندوق لیبل خورده باشد.

انتخاب قفل دیجیتال برای گاوصندوق دیواری

مشخص کردن اندازه و فضای مورد نظر

  • پیش از خرید گاوصندوق اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که فضایی که برای این محصول در نظر گرفته‌اید می‌تواند کاملاً در آن فیت شود. برای نصب آن نیز باید در نظر داشته باشید که به هیچ وجه نباید فضای اطراف آن از آن خالی بماند بر همین اساس همیشه فاکتور ابعاد مسئله‌ی مهمی است.
  • در صورتی که تصمیم دارید این مدل از گاوصندوق را تهیه کنید لازم است که فضای مناسب بر روی دیوار ایجاد کنید که در قابل دید نباشد مانند دیوارهایی که مقابل با آن کمد‌های دیواری پوشش داده شده است بسیار مناسب می‌باشد.
  • نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که این محصولات را نباید به هیچ وجه با سیف باکس‌ها اشتباه بگیرید با توجه به اینکه هر دوی این محصولات در داخل دیوار نصب می‌شوند با ورق‌های فولادی نازک نیز تولید می‌شوند.

سیف باکس چیست؟

سیف باکس‌ها به جعبه هایی امن رمز دار گفته می‌شوند که با توجه به اینکه ویژگی‌های یک گاوصندوق را ندارند مانند نسوز بودن و ضد سرقت بودن برای محافظت از وسایل ارزشمند اصلا توصیه نمی‌شوند. از این جعبه‌ها بیشتر در هتل‌ها استفاده می‌شود.

انتخاب قفل دیجیتال برای گاوصندوق دیواری

زمانی که می‌خواهید گاوصندوق دیواری خریداری کنید نکته‌ی بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید نوع قفل طراحی شده است. نخستین سد امنیتی در معرض نفوذ به محصول به حساب می‌آید. نکته‌ی حائز اهمیتی که وجود دارد این است که گاوصندوق‌های دیواری در واقع همسطح دیوار طراحی می‌شوند به همین دلیل در ساخت این نوع محصولات قفل‌های مکانیکی جایگاهی ندارند و عمدتا از قفل‌های دیجیتالی استفاده می‌شوند و در آن‌ها بیشتر از قفل‌های کیبوردی مسطح به کار می‌رود.

نتیجه گیری

زمانی برای خرید گاوصندوق دچار سردرگمی و تشویش می‌شوید که از این محصول در مدل‌های مختلف به وفور در بازار دیده می‌شود. در فرایند خرید گاوصندوق موضوعی که بسیار مهم است تامین نیاز‌ها و نگرانی‌های فردی است از این طریق در پروسه‌ی خرید بهترین انتخاب را می‌توانید داشته باشید که کدام محصولات برای شما خوب است و می‌تواند نیاز‌های شما را به خوبی برطرف نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *